Google+ Followers

30 Νοεμβρίου 2012

Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ...



Αφιερωμένο σε όλους τούς Φίλους... Εις το Επανιδείν!

Ο Πυθαγόρας στο Ιδαίον Άντρον
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Μουσική – Στίχοι - Ερμηνεία: Γιώργης Βρέντζος
Αφήγηση: Γιώργης Καράτζης

Τ' αρχαία χρόνια ένας σοφός εγύρευγε τη γνώση
κι ένας Θεός εμέλλετο να του τη φανερώσει.
Λέει του ο Δίας: «Πήγαινε σοφέ οθέν τη Νίδα,
εκειά που τήνε γλύτωσα του Κρόνου την παγίδα
κι ακόμη ο απόηχος τών Κουρητών γροικάται
κι από γενιά σ' άλλη γενιά πάντοτε θα διηγάται,
μέσα στην ιερή σπηλιά να μπεις να κατοικήσεις, 

τριάντα μέρες Ήλιου φώς να κάμεις ν’ αντικρύσεις!»

Κι ο Πυθαγόρας που γροικά τα λόγια του Θεού ‘ν του
τρομάζει κι άλλη αναβολή δε βάνει μπλιό στο νούν του
και λέει του: «Κρητογενή Δία μου και Πατέρα,
ήρθ' ο καιρός να ιδώ το φως και μια καινούρια μέρα.

Κι ώσαν το Μίνωα κι εγώ να βγω απ' την άβυσσό μου
στου Ψηλορείτη τσι πλαγιές να βρω το ριζικό μου!»
Κι όντε στη Νίδα επάτησε στον ξακουσμένο τόπο
στσι Κρήτες πιλογήθηκε με γνώση και με τρόπο:

«Μες στο σκοτάδι τσ' άγνοιας κανείς δε συλλογιέται
πως μόνο μια αγνή καρδιά μπορεί κι αναγεννιέται
κι ήρθε η στιγμή που πεθυμώ να θάψω το Εγώ μου
ίσως και βρω στο θάνατο τον άλλο Εαυτό μου!"


Σε υψόμετρο 1500 μέτρα στήν οροσειρά τού Ψηλορείτη τής Κρήτης βρίσκεται το Ιδαίον Άντρον. Ο Χώρος που κατά τήν Ελληνική Παράδοση ανατράφηκε ο Δίας.

Επίσης στο σπήλαιο αυτό μυήθηκαν ο Πλάτων, ο Πυθαγόρας και ο Επιμενίδης, καθώς στήν αρχαιότητα αποτελούσε χώρο μυήσεως και καθαρμών.


Στό ἐργο τού Πλάτωνος "ΝΟΜΟΙ" εμφανίζονται τρείς Έλληνες σοφοί: Ο Αθήναιος (πού είναι ο ίδιος ο Πλάτων από την Αθήνα), ο Κλεινίας (από την Κνωσσό) και ο Μέγιλλος (από την Σπάρτη), οι οποίοι ξεκινάνε από την παραθαλάσσια πόλη της Κνωσσού για να μεταβούν στο Ιδαίον Άντρον.


Η Κνωσσός λόγω εγγύτητος με τη θάλασσα συμβολίζει τον κόσμο τού "Γίγνεσθαι" και το Ιδαίον Άντρον ή Ιδεών Άντρον, ως ενδοχώρα, συμβολίζει τον κόσμο τού "Είναι".
Οι τρείς σοφοί διασχίζουν τα πανέμορφα Κρητικά δάση και ακολουθώντας τήν πορεία του Ηλίου φτάνουν στόν προορισμό τους, το Ιδαίον Άντρον, φιλοσοφώντας κατά τη διάρκεια τής διαδρομής.


Η Ηλιοδρομική πορεία τους συμβολίζει την πορεία που ακολουθεί η Ψυχή πρός το Φώς και την τελείωση.


In the Cretan mountain of Idi (Psiloreitis) at about 1500 metres height, the Idaion Cave is found. The place that according to the Hellenic Tradition God Zeus was raised.

Inside Idaion Cave the Philosophers Plato and Pythagoras and the Seer Epimenides were initiated, as this was a sacred cave wherein initiations and purifications took place. 


In the famous Platonic work "The Laws" three Greek Sages participate: Athinaios (who was Plato himself from Athens), Kleinias (from Knossos, Crete) and Megillos (from Sparta, Lakedaemonia). They set out from the coastal city of Knossos in Crete and they head towards the Idaion Cave.


Knossos owing to its proximity with the sea represents the domain of "Becoming" (Γίγνεσθαι in Greek) and the Idaıon Cave or Ideas Cave as a mountain interland, the domaın of "Being" (Είναι in Greek).


The three sages travel through the magnificenrt Cretan forests and following the Sun's course reach their destination, the Idaion Cave, while philosophizing during their march.


Their Sunwise course symbolizes the course of the soul towards the light and completion.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ

Ειπόντος τινός:

«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός



Όταν κάποιος του είπε:

«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός


(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)

Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.


Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!

Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!


Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.



Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;

«Σήκω, σαΐτεψε το φίδι, πώχει αφήκει

η παλιά φιδομάνα και που τώρα

πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει

στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;

«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,

κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,

τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω

στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει

τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει

στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;


«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός


* οσκρός = κεντρί, δηλητήριο
Ο Έλληνας, τέκνο του ΔευκΑλίωνος, μάχεται συνΕχώς!

ΕΦ-ΗΜΕΡΙΔΕΣ