Τὸ γὰρ Βέβαιον καὶ Πιστὸν καὶ Ὑγιές, τοῦτο ἐγώ φημι εἶναι τὴν ἀληθινὴν Φιλοσοφίαν... Αυτό που έχει Βεβαιότητα, Αξιοπιστία και Υγίεια, αυτό λέω εγώ ότι είναι η αληθινή Φιλοσοφία... ~ΠΛΑΤΩΝ - Δεκάτη Επιστολή~
15 Ιανουαρίου 2010
H "τύχη" τού Ιερού τής Αγροτέρας Αρτέμιδος
Στην πραγματικότητα τα πάθη του μνημείου άρχισαν το 1778 όταν κατεδαφίστηκε και τα υλικά του χρησιμοποιήθηκαν για την ανέγερση του τείχους των Αθηνών. Συνεχίστηκαν όμως με πλήθος παρανομιών τον 20ό αι. To 1958 και το 1960, δύο υπουργικές αποφάσεις «Περί αρχαιοτήτων» κηρύσσουν την κοίτη του Ιλισού ζώνη προστασίας 50 μ. εκατέρωθεν, ενώ το 1964 έχουμε την πρώτη απόφαση απαλλοτρίωσης από το ΚΑΣ.
Η προχθεσινή συνεδρίαση του Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν η 12η για το ίδιο ζήτημα. Εξι αποφάσεις απαλλοτριώσεων έχουν ληφθεί ώς σήμερα και καμία δεν έχει εκτελεστεί αφού κάθε φορά εξέπνεε το 18μηνο. Δυο φορές μάλιστα έχει οριστεί και τιμή από τα δικαστήρια.
Προχθές θα έπρεπε να οριστεί επιτροπή αυτοψίας ώστε την επόμενη φορά το Συμβούλιο να κηρύξει την περιοχή ως αρχαιολογικό χώρο με ζώνη Α προστασίας. Αλλά μια ακόμη εμπλοκή που ήρθε από τους εκπροσώπους δικηγόρους των ιδιοκτητών οδήγησε τη συζήτηση του θέματος σε αναβολή. Μικρή μεν (λίγων ημερών) αλλά ενδεικτική. Το συγκεκριμένο οικοπέδο - αρχαιολογικός χώρος αποτελεί μια καυτή πατάτα που όσο περνάει ο καιρός κοστίζει στο ελληνικό Δημόσιο όλο και περισσότερα εκατομμύρια.
Μια κακή μοίρα κυνηγάει τον ναό της Αγροτέρας Αρτέμιδος. Για συμβολικούς όμως λόγους, το 2010 που το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 2.500 χρόνια από τη Μάχη του Μαραθώνα, πρέπει να δώσει και ένα τέλος στην υπόθεση. Πολύ περισσότερο που εκεί τελούνταν μεγάλες θυσίες ως εκπλήρωση του τάματος που είχαν κάνει οι Αθηναίοι στη θεά Αρτέμιδα για τη νίκη τους στη μάχη.
Το ΚΑΣ ομόφωνα γνωμοδότησε υπέρ της αναβολής της συζήτησης της υπόθεσης, προκειμένου να ρυθμιστούν τα θέματα πληρεξουσιότητας που τέθηκαν από τους παραστάτες δικηγόρους.
Ελπίζουμε στην επόμενη συζήτηση να δοθεί πράγματι ένα τέλος, γιατί και οι πολίτες ταλαιπωρούνται τόσα χρόνια και οι υπάλληλοι της αρμόδιας εφορείας πιέζονται για αποφάσεις που δεν εκτελέστηκαν και χρήματα που δεν κατέβαλε το τότε υπουργείο Πολιτισμού, ακόμη και όταν τα διέθετε.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ
-
Ἀγχιβασίην* (μέτρει)! Βάδιζε πλησίον των θεϊκών νόμων! (Ηράκλειτος, απόσπ. 122) * Ἀγχιβασίη (Ἰων.) - Ἀγχιβασία (Δωρ.) - εκ του άγχι...
-
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΘΥΡΗΣ - ΙΑΛΥΣΣΟΣ "ΕΛΛΑΝΙΟΝ ΟΡΟΣ". Μυστικὴ ἀνάβαση στὸ Ὄρος τῶν Ἑλλήνων. Ἡ Συλλογὴ περιλαμβάνει: 72 Ποιήματα, 7 Πεζὰ Κε...
-
Δίκη καταλήψεται ψευδῶν τέκτονας καὶ μάρτυρας. Ἡ Δίκη θὰ ἁδράξει αὐτοὺς ποὺ κατασκευάζουν ψεύδη καὶ αὐτοὺς ποὺ μαρτυροῦν ψεύδη. ~~~~~~~~~~~~...
-
Θάνατος οὐδεὶς οὐδενὸς ἢ μόνον ἐμφάσει, καθάπερ οὐδὲ γένεσις οὐδενὸς ἢ μόνον ἐμφάσει. Τὸ μὲν γὰρ ἐξ οὐσίας τραπὲν εἰς φύσιν ἔδοξε γένεσι...
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ - CULTURAL MARXISM Προϊόντος δὲ τοῦ χρόνου καὶ λήθης ἐγγιγνομένης ἐν αὐτῷ μᾶλλον καὶ δυναστεύει τὸ τῆς ...
-
Αμφιπρόσωπη Ερμαϊκή Στήλη. Γενειοφόρος και Αγένειος Ερμής... Το Πέρασμα από την μια κατάσταση στην άλλη...
-
Τῶν ὄντων τὰ μέν ἐστιν ἐφ' ἡμῖν , τὰ δὲ οὐκ ἐφ' ἡμῖν . Ἐφ' ἡμῖν μὲν ὑπόληψις , ὁρμή , ὄρεξις , ἔκκλισις καὶ ἑνὶ λόγῳ...
-
«Ο Λεωνίδας στάθηκε πάλι μπροστά στους συγκεντρωμένους άντρες… Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η διάθεση του Σπαρτιάτη βασιλιά ήταν μάλ...
-
Ω, φίλε, επεί νόστησας εελδομένοισι μάλ' ημίν ούδ' έτ' οϊομένοισι, Θεοί δέ σε ήγαγον αυτοί, ούλε τε καί μάλα χαίρε, Θεοί δέ τ...
-
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ: 1700 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ Ενότητες ομιλίας: -Ορισμός του Αγάλματος. -Διάκριση από παρεμφερείς έννοι...
«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός!»
Όταν κάποιος του είπε:
«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός!»
(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)
Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.
Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!
Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!
Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.
Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;
«Σήκω,
η παλιά φιδομάνα και που τώρα
πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει
στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;
«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,
κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,
τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω
στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει
τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει
στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;
«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός