«Ο Θεός ο δικός μας είναι ειρηνικός και σε όλα πράος, όπως αρμόζει να είναι ο Θεός που εφορεύει σε μια Ελλάδα σε ομόνοια και χωρίς εσωτερική αναταραχή.
Γι αυτό δίνουμε όψη ήρεμη και σεμνή και χωρίς λύπη σ' αυτόν που παρέχει τα πάντα και τον πλούτο και τη ζωή, τον κοινό των ανθρώπων Πατέρα και Σωτήρα και Φύλακα…
Διότι ο Ζευς είναι ο μόνος από τους Θεούς που αποκαλείται Πατήρ και Βασιλεύς, αλλά και Πολιεύς και Ομόγνιος και Φίλιος και Εταιρείος και επίσης Ικέσιος και Ξένιος και Επικάρπιος.
Και χιλιάδες άλλα επικλητικά ονόματα έχει, που δείχνουν την αγαθοποιό του δύναμη.
Και ονομάστηκε Βασιλεύς για την εξουσία και την δύναμή του.
Πατήρ για την φροντίδα που δίνει στον άνθρωπο και για την πραότητά του.
Πολιεύς διότι είναι ο Προστάτης του νόμου και του κοινού οφέλους.
Ομόγνιος για την συγγένεια Θεών και ανθρώπων.
Φίλιος δε και Εταιρείος διότι ενώνει όλους τους ανθρώπους και θέλει να είναι αγαπημένοι μεταξύ τους και κανείς να μην είναι εχθρός ή πολέμιος κανενός.
Ικέσιος λέγεται επειδή εισακούει και είναι Ελεήμων σε όσους δέονται προς αυτόν
και Φύξιος διότι καταφύγιο προσφέρει μακρυά από τα κακά,
αλλά και Ξένιος, διότι δεν πρέπει να παραμελούμε τους ξένους, ούτε και να θεωρούμε αλλότριο κανέναν ανάμεσα στους ανθρώπους.
Τέλος, Κτήσιος και Επικάρπιος αποκαλείται, καθώς αυτός είναι ο Αίτιος και ο Δοτήρ του πλούτου και της δύναμης...»
Δίων ο Χρυσόστομος (1ος μ.χ. αι.)