23 Νοεμβρίου 2007

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ "ΣΠΑΡΤΙΑΚΕΣ ΜΟΡΕΣ"


Μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου μας εστάλη η παρακάτω Ανοικτή Επιστολή των μελών του αρχαιοελληνικού αγήματος "Σπαρτιατικές Μόρες" προς το Περιοδικό "ΔΑΥΛΟΣ", την οποία αναρτούμε ως έχει.


Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η ιδέα για την δημιουργία ενός αρχαιοεληνικού αγήματος αποδόσεως τιμών κατά τις Εορτές των "Ελευθερίων" (Μαραθώνας, Θερμοπύλες, Σαλαμίνα, Πλαταιές) ανήκει στον Ιαλυσσό, ο οποίος την πρότεινε στον Ηρικεπαίο -Γεώργιο Κόκκαλη και στον Σωκράτη Χριστοδουλάρη (Λακωνική Αγωγή) σε έναν από τους πρώτους κοινούς εορτασμούς των Θερμοπυλών. Ακολούθως ο -εκλιπών σήμερα- Ηρικεπαίος, προχώρησε μόνος του την ιδέα αυτή και ο Ιαλυσσός τού συνέταξε το Καταστατικό του αγήματος και την πρώτη δημόσια ανακοίνωση. Για του λόγου το αληθές, μεταβήτε στον σύνδεσμο: ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟΝ - ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΕΣ ΑΓΗΜΑ "ΛΕΩΝΙΔΑΣ". Έτσι, σήμερα, χαιρόμαστε που τα νέα μέλη συνεχίζουν με νέο όνομα, αλλά στο ίδο αρχικό σκεπτικό...


Όσον αφορά δε, τις όντως "συλλήβδην απαξιωτικές" τοποθετήσεις του Περιοδικού "Δαυλός" εν σχέσει με τις προσπάθειες του Ελληνικού Κινήματος, τις δημοσιεύουμε στο τέλος της αναρτήσεως.


"Aθήνα-Θεσσαλονίκη, 1 Νοεμβρίου 2007.

Θέμα: ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ <<ΔΑΥΛΟΣ>> .

Κύριε Λάμπρου ,

σας γράφουμε με αφορμή σχόλια και μια φωτογραφία του αρχαιοελληνικού αγήματος, που βρίσκεται στην σελίδα 21377 του τεύχους 306 του Οκτωβρίου 2007.

Στην ανωτέρω σελίδα υπάρχει μία φωτογραφία του αρχαιοελληνικού αγήματος <<ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΕΣ ΜΟΡΕΣ>> . Κάτω ακριβώς από την φωτογραφία ο αρθρογράφος Θεόδωρος Λαμπρόπουλος σχολιάζει αναληθώς τα εξής:

<< Το πόσο εκτός του ρου της Ιστορίας της ζωής και του κόσμου μπορούν να βρεθούν οι άνθρωποι αποτυπώνεται στην ανωτέρω φωτογραφία αρχαιολατρών (www.flickr.gr) , οι οποίοι πηγαίνουν να λάβουν μέρος σε 12θειστική θρησκευτική τελετή . Φαίνεται καθαρά , ότι η τυποκρατία και ο φορμαλισμός κυριαρχούν στον τρόπο σκέψης τους δεδομένου ότι όχι μόνον η αμφίεση και οπλισμός είναι έξω από κάθε εξέλιξη , αλλά και η ίδια η συμμετοχή ενόπλων σε μια τελετή , στην οποία ουδέποτε στην αρχαιότητα συμμετείχαν με πολεμική εξάρτυση >> .

Η αυστηρή κριτική των σχολιασμών αυτών γίνεται διότι:

Πρώτον , η φωτογραφία ελήφθη κατά την πορεία του αρχαιοελληνικού αγήματος την Κυριακή 17 Ιουνίου 2007 προς κατάθεσιν στεφάνου Τιμής στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου . Ο Σύλλογος Γυναικών Διρού προσεκάλεσε το αρχαιοελληνικόν άγημα να τιμήσει με την παρουσία του την ετήσια εκδήλωση προς τις γυναίκες του Διρού οι οποίες κατά την διάρκεια της απόβασης των Αιγυπτίων το 1926 στην περιοχή του Διρού αντιστάθηκαν και εξόντωσαν με πέτρες και δρεπάνια εκείνους τους βάρβαρους. Δεν αφορά συμμετοχή σε καμμία θρησκευτική εκδήλωση .

Καλόν θα είναι ο αρθρογράφος να ελέγχει τις πηγές του , αν σέβεται τους αναγνώστες σας.

Δεύτερον , δεν θα εξεύρετε ουδεμίαν φωτογραφία συμμετοχής του αγήματος σε θρησκευτική εκδήλωση , όπου φέρονται όπλα . Στην μοναδική θρησκευτική εκδήλωση που συμμετείχε μέχρι στιγμής το αρχαιοελληνικόν άγημα , οι οπλίτες δεν έφεραν όπλα.

Τρίτον, να γνωρίζετε όμως, ότι σε κάθε μεγάλη θρησκευτική εκδήλωση κατά την αρχαιότητα υπήρχαν ειδικά τμήματα ασφάλειας για την προστασία από τα κάθε λογής περιστατικά . Σε προσωπικό διάλογο με τον Γιάννη Λάζαρη, συνεργάτη του περιοδικού σας , διεφάνη ότι δεν αποδέχεσθε την συμμετοχή οπλισμένων ανδρών σε θρησκευτικές εκδηλώσεις με το επιχείρημα ότι αυτό δεν κατεγράφη πουθενά ή πως δεν υπάρχει παράσταση σε αγγεία ή κάπου αλλού να διαφαίνεται αυτό. Το επιχείρημα θα έστεκε, εάν πρώτον είχατε εμβριθώς μελετήσει όλα τα ευρεθέντα αγγεία και σπαράγματα αυτών ανά τον κόσμον, δεύτερον εάν είχαν όλα τα αγγεία διασωθεί , τρίτον, διεσώθη μόνον το 11 περίπου τοις χιλίοις από την αρχαία Ελληνική γραμματεία και τέταρτον , διότι , εάν στα αρχαία θέατρα υπήρχαν άνδρες ασφάλειας με <<μαγγούρες>> ( όπλον στην περίπτωση αυτή ) για να τηρούν την τάξη σε φωνασκούντες θεατές , θεωρείτε ότι σε μια θρησκευτική εκδήλωση π.χ. όπως τα <<Παναθήναια>> , δεν θα υπήρχαν τμήματα ασφάλειας των εκδηλώσεων, καθόσον μάλιστα οι εκδηλώσεις ήταν πολυήμερες; Λαμβάνοντας υπόψιν και την κατανάλωσιν οίνου στις περισσότερες θρησκευτικές πανηγύρεις, τι λέτε επ’ αυτού;

Δεδομένου του γεγονότος, επίσης, ότι στα ιερά υπήρχαν και πολύτιμα εκθέματα – είτε χρυσά, είτε πολύτιμες προσφορές των πολιτών – θεωρήσατε βέβαιον και την παρουσία φρουράς στα ιερά , ειδικά στις περιπτώσεις πολυήμερων θρησκευτικών εκδηλώσεων.

Αποδείξατε μας αυτό που διατείνεστε: Ότι δηλαδή στις θρησκευτικές εκδηλώσεις δεν διασφάλιζαν ειδικά σώματα ασφάλειας ανάλογες για την περίπτωση, φυσικά και φέροντα οπλισμό, διαφορετικά δεν θα ηδύναντο να τελέσουν το έργο τους .

Τέταρτον, από πού διαφαίνεται η τυποκρατία και ο <<φορμαλισμός>> και τόσο καθαρά μάλιστα; (<<φορμαλισμός>> = λέξις ξενική , προερχομένη από την ελληνική λέξη <<μορφή - μορφικός>> με αντιμετάθεση των συμφώνων μ και φ ) . Θα προτιμούσατε όλοι οι σκεπτόμενοι Έλληνες σήμερα να ασπάζονται τις θέσεις του <<αλάθητου ΛΑΥΛΟΥ >> ; Ειδικώς για την εμφάνισιν του αγήματος καταβάλλεται προσπάθεια γιά την όσον το δυνατόν ομοιόμορφην εμφάνισιν, αν και δεν συνιστάται σε όλες τις περιπτώσεις . Εάν αυτό εννοείτε τυποκρατία και <<φορμαλισμό>> , μάλλον αγνοείτε πράγματα . Εν τέλει, ποιός είναι ο <<φορμαλιστής>> ; Αυτός μήπως που περιχαρακώνεται στον εαυτό του και δεν επιδέχεται ούτε καν διάλογο, αλλά ερωτεύεται τις ιδέες του και δεν καθορά τα προκύπτοντα ζητήματα εις βάθος;

Και πέμπτον, τι εννοείτε όταν λέτε ότι <<η αμφίεση και οπλισμός είναι έξω από κάθε εξέλιξη >> ; Μήπως , ότι θα έπρεπε να φέρουμε σύγχρονα όπλα μαζικής καταστροφής και να φοράμε σκουλαρίκια; Ενδυόμαστε και φέρουμε όπλα, αυτά που ενεδύοντο και έφερον οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Το αρχαιοελληνικό άγημα έχει βοηθήσει την ιστορική έρευνα κα την δημιουργία ιστορικού ενημερωτικού υλικού στην Ελλάδα και το εξωτερικό για λογαριασμό έγκυρων μέσων ενημέρωσης με τη μέθοδο που ο αρθρογράφος αποκαλεί απαξιωτικά «φορμαλισμό». Κατά τη γνώμη του δηλαδή, η πειραματική αρχαιολογία είναι «γραφική». Ισως γι αυτό ο Λαός λέει ότι η η ημιμάθεια είναι χειροτέρα της αμαθείας.

Βεβαίως , ολόκληρο το άρθρο είναι απαξιωτικό των πάσης φύσεως εμφανίσεων με αρχαιοελληνικό τρόπο, λες και ο αρθρογράφος δεν αντιλαμβάνεται την πολιτισμική σχέση του σημαίνοντος με το σημαινόμενον. Φανταζόμαστε ότι και εσείς, κύριε Λάμπρου, αποδέχεστε τις ίδιες ιδέες, διαφορετικά να τοποθετηθείτε με απόλυτη σαφήνεια .

Εντύπωση μας κάνει ιδιαίτερα, το γεγονός ότι δεν καταφέρεσθε εναντίον κανενός πολιτιστικού συλλόγου στην Ελλάδα, όπως είναι οι << ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ ΚΑΙ ΜΠΟΥΛΕΣ>> στην Νάουσα ή οι Σύλλογοι ανά την Ελλάδα που αναβιώνουν έθιμα προερχόμενα από την εποχή του Διονύσου (Σωχός , Δράμα και αλλού ) με τις ιδιαίτερες μεταμφιέσεις. Αλλά τουναντίον καταφέρεσθε - και προκλητικότατα μάλιστα - κατά των μελών του αρχαιοελληνικού αγήματος, αγνοώντας εν τω μέσω των τεσσάρων τοίχων του γραφείου σας, την θετικήν επίδρασιν των εντυπώσεων από την εμφάνισιν του αγήματος. Η εμφάνιση ενός Οπλίτου της Ελληνικής αρχαιότητος, καθώς επίσης και του <<χλαμυδοφόρου>> - όπως ειρωνικά αναφέρεται σε άρθρο του ιδίου τεύχους του περιοδικού σας – συνειρμικά φέρει στο νου των Ελλήνων και των ξένων επισκεπτών ολόκληρο τον Ελληνικό Πολιτισμό, από τον Μινωική εποχή μέχρι την ύστερη Αλεξανδρινή περίοδο και μας θυμίζει αυτά που το σημερινό Ελληνικό Κράτος θέλει να απαξιώνει .

Θα προτιμούσατε να κλεινόμασταν όλοι μας σε τέσσερεις τοίχους, μελετώντες ακατάπαυστα τον ζωτικόν αρχαιοελληνικόν λόγον; Όλα τα μέλη του Αρχαιελληνικού Αγήματος κατέβαλον μεγίστην προσωπική προσπάθεια και οικονομική συμβολή για την όσον το δυνατόν αξιοπρεπή παρουσία μας, η οποία βελτιούται συν τω χρόνω . Ξεκινήσαμε από μία απλήν εξωμίδα και σήμερα φέρουμε πλήρην οπλιτικήν εξάρτυσιν, κατόπιν προσωπικής μελέτης, φροντίδας και συμβολής. Δεν μας βοήθησε κανείς, δεν αποκομίζουμε κανένα όφελος, ούτε πουλήσαμε ποτέ κάτι προς ίδιον όφελος, ούτε και ζούμε από αυτό. Και φυσικά, δεν εξαρτώμαστε από κανέναν άλλον, πλην του ιδίου μας του εαυτού και των συλλογικών μας αποφάσεων και ούτε θα ζητήσουμε άδεια κανενός για να τιμήσουμε όσους θυσιάστηκαν για την Πατρίδα!!!.

Σκοπός της πρωτοιδρυθείσης εταιρίας του αρχαιοελληνικού αγήματος υπό του αειμνήστου Ηρικεπαίου – Γεωργίου Κόκκαλη ήτο η Τιμή και η Μνήμη των ηρώων των Περσικών Πολέμων. Με στόχους επίσης μελέτης των μαχών και των πολέμων συνολικώς της Ελληνικής Ιστορίας, της δημιουργίας μουσείου Όπλων και Μαχών και συμμετοχής σε Πολιτιστικές εκδηλώσεις που τιμούν την Ελληνική Αρχαιότητα . Είναι γνωστό και πέραν πάσης συζητήσεως μάλιστα, ότι χωρίς την μαχητική ικανότητα των αρχαίων Ελλήνων Οπλιτών, δεν θα υπήρχε το ύψιστο άλμα του Ελληνικού Πολιτισμού κατά του δύο αιώνες μετά τους Περσικούς Πολέμους και

ίσως ίσως ούτε κι εσείς ο ίδιος .

Παραβλέπουμε το άρθρο στην σελίδα 21337 - υπογεγραμμένο από τον Γιάννη Λάζαρη <<ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ ΔΙΑ ΠΑΣΑΝ ΧΡΗΣΙΝ >> - διότι θεωρούμε ότι δεν απευθύνεται προς τα μέλη του αρχαιοελληνικού αγήματος, δεδομένου του γεγονότος ότι εμείς ο ίδιοι ενημερώσαμε τον αρθρογράφο για τις εκδηλώσεις αυτές !

Θεωρούμε πως δεν υπήρξε καμμία πρόθεση προσβολής του Αρχαιοελληνικού Αγήματος από το περιοδικό σας. Πιστεύουμε ότι μας ενώνουν πολύ περισσότερα από όσα ενδεχομένως μας χωρίζουν. Ως απόδειξιν όμως αυτού από την πλευρά σας , ζητούμε την εξ ολοκλήρου δημοσίευση της παρούσης επιστολής .

Εν εγρηγόρσει

Για τα μέλη του αρχαιοελληνικού αγήματος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και

κατόπιν ενημερώσεως αυτών.


Σωκράτης Σιδηρόπουλος

Βάκχου 30 Τ.Κ. 54629

Θεσσαλονίκη

Τηλ . 6936813669


Στέφανος Σκαρμίντζος

Μεγασθένους 7 - Αθήνα

Τηλ . 6976728338 "


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ - ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΖΕΙΡΩΝΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Θείσκοι» κι ελληνίσκοι «α-θείσκοι» της αισχύνης της παραπληροφόρησης.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ

Ειπόντος τινός:
«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός


Όταν κάποιος του είπε:
«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός


(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)

Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.

Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!

Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!


Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.



Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;

«Σήκω, σαΐτεψε το φίδι, πώχει αφήκει

η παλιά φιδομάνα και που τώρα

πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει

στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;

«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,

κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,

τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω

στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει

τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει

στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;


«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός


* οσκρός = κεντρί, δηλητήριο
Ο Έλληνας, τέκνο του ΔευκΑλίωνος, μάχεται συνΕχώς!