Η ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΕΦΑΝΤΩΝ
«Έχει μνήμη ελέφαντα» λέει η γνωστή ρήση και του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει
ένα περιστατικό που συνέβη σε χωριό στην ανατολική Ινδία. Πρόσφατα, ένα
διερχόμενο τρένο χτύπησε και σκότωσε έναν ελέφαντα. Η εξέλιξη είναι
συγκλονιστική.
Περίπου 15 ελέφαντες, μη μπορώντας να ξεχάσουν την
απώλεια, διαδήλωσαν επί ημέρες στο σημείο του δυστυχήματος, θρηνώντας για το
αδικοχαμένο μέλος της αγέλης τους.
Σύμφωνα με τους Times της Ινδίας, το
κοπάδι παρέμεινε στο σημείο για αρκετές ημέρες, μπλοκάροντας την
κυκλοφορία.
Παράλληλα, το ίδιο διάστημα καταγράφηκαν ζημιές σε διάφορα
σπίτια της περιοχής, αλλά και στο κτήριο του τοπικού σχολείου.
Οι
προσπάθειες των αρχών να διαλύσουν τη «συγκέντρωση» απέβησαν άκαρπες.
Σύμφωνα με ερευνητές, συχνά οι ελέφαντες επιστρέφουν στο σημείο όπου
χτυπήθηκε μέλος της αγέλης θεωρώντας ότι μπορούν να το σώσουν.
Όταν, δε,
ένας ελέφαντας πεθάνει από φυσικά αίτια, τότε τα άλλα μέλη του κοπαδιού
σκεπάζουν το σώμα του με φύλλα και κλαδιά δέντρων.
Ο δεσμός ανάμεσα στα
μέλη της αγέλης είναι πολύ ισχυρός, τονίζουν οι ερευνητές. Γι' αυτό και
επιστρέφουν συχνά στον τόπο όπου κάποιος σύντροφός τους σκοτώθηκε.
ΠΗΓΗ
ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ
-
Εὖ δ' ἴστε, ὦ Ἀθηναῖοι, ὅτι πλεῖστον διαφέρει φήμη καὶ συκοφαντία. Φήμη μὲν γὰρ οὐ κοινωνεῖ διαβολῇ, διαβολὴ δὲ ἀδελφόν ἐστι συκοφαντί...
-
Δίκη καταλήψεται ψευδῶν τέκτονας καὶ μάρτυρας. Ἡ Δίκη θὰ ἁδράξει αὐτοὺς ποὺ κατασκευάζουν ψεύδη καὶ αὐτοὺς ποὺ μαρτυροῦν ψεύδη. ~~~~~~~~~~~~...
-
Τῶν ὄντων τὰ μέν ἐστιν ἐφ' ἡμῖν , τὰ δὲ οὐκ ἐφ' ἡμῖν . Ἐφ' ἡμῖν μὲν ὑπόληψις , ὁρμή , ὄρεξις , ἔκκλισις καὶ ἑνὶ λόγῳ...
-
Αμφιπρόσωπη Ερμαϊκή Στήλη. Γενειοφόρος και Αγένειος Ερμής... Το Πέρασμα από την μια κατάσταση στην άλλη...
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ - CULTURAL MARXISM Προϊόντος δὲ τοῦ χρόνου καὶ λήθης ἐγγιγνομένης ἐν αὐτῷ μᾶλλον καὶ δυναστεύει τὸ τῆς ...
-
Ἡ ρ ά κλειτος ἔ λεγε τ ὴ ν ο ἴ ησιν προκοπ ῆ ς ἐ γκοπ ὴ ν. Ο Ηράκλειτος έλεγε πως η οίηση είναι ανακοπή τής προκοπής! / Η έπαρση ανακόπτει...
-
Κόρυδος καὶ Κορύδαλος διαφέρει. κόρυδος μὲν γὰρ τὸ ὄρνεον, λέγεται δὲ Γῆς ἱερόν· Κορύδαλος δὲ δῆμος Ἀθήνησιν ἐν ᾧ Σωτείρας Κούρης ἱε...
-
Ἀνδρὶ σοφῶι πᾶσα γῆ βατή • ψυχῆς γὰρ ἀγαθῆς, πατρὶς ὁ ξύμπας κόσμος. Για τον σοφό άνθρωπο κάθε γη είναι βατή • διότι για την αγαθή ψυχή...
-
Ἄριστος τρόπος τοῦ ἀμύνεσθαι τὸ μὴ ἐξομοιοῦσθαι! Ο καλύτερος τρόπος να αμύνεσαι, είναι να μην εξομοιώνεσαι με τον αντίπαλό σου! (Μάρκ...
-
Νυκτιφαὲς περὶ γαῖαν ἀλώμενον ἀλλότριον φῶς. Αἰεὶ παπταίνουσα πρὸς αὐγὰς ἠελίοιο. Αλλότριο φως νυκτόφαντο, περιφερόμενο γύρ...
Ειπόντος τινός:
«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός!»
Όταν κάποιος του είπε:
«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός!»
(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)
Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.
Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!
Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!
Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.
Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;
«Σήκω, σαΐτεψε το φίδι, πώχει αφήκει
η παλιά φιδομάνα και που τώρα
πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει
στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;
«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,
κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,
τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω
στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει
τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει
στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;
«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός
* οσκρός = κεντρί, δηλητήριο
Ο Έλληνας, τέκνο του ΔευκΑλίωνος, μάχεται συνΕχώς!