25 Ιανουαρίου 2008

Λόγος ο μεν ώσπερ πυρ και πάθος, ο δε ώσπερ αυγή και φώς

Φως παρουσία πυρός, ή ουκ αν άλλως γένοιτο.

Πυρ μεν ουν αυτό το πάθος, και ώι γίνεται, καίεται γουν, φως δε ταις όψεσι μόνον αυγήν εαυτού παρέχεται μη βιαζόμενον αυτάς, αλλά πείθον.

Τοίνυν και λόγος ο μεν ώσπερ πυρ και πάθος, ο δε ώσπερ αυγή και φώς εστιν· ο κρείττον ον, ει μη μείζον ευχής το ρηθησόμενον, είη μοι.

Φως σημαίνει παρουσία πυρός, αφού αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει.

Το ίδιο το πάθος και αυτό με το οποίο γίνεται, αφού καίγεται, είναι βεβαίως πυρ, ενώ φως είναι αυτό που παρέχει στο βλέμμα μόνο την λάμψη του χωρίς ίχνος βίας, αλλά μόνο με την πειθώ.

Έτσι, λοιπόν, και ο λόγος είτε είναι σαν το πυρ και το πάθος, είτε σαν το φως και την λάμψη· εύχομαι να είμαι με το καλύτερο εκτός κι αν αυτό που πρόκειται να ειπωθεί είναι μεγαλύτερο από την ευχή μου.

Απολλώνιος ο Τυανεύς - Σωζόμενες Επιστολές. Απόδοση: Ιαλυσσός
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ

Ειπόντος τινός:
«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός


Όταν κάποιος του είπε:
«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός


(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)

Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.

Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!

Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!


Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.



Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;

«Σήκω, σαΐτεψε το φίδι, πώχει αφήκει

η παλιά φιδομάνα και που τώρα

πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει

στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;

«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,

κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,

τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω

στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει

τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει

στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;


«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός


* οσκρός = κεντρί, δηλητήριο
Ο Έλληνας, τέκνο του ΔευκΑλίωνος, μάχεται συνΕχώς!