ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:
Ενότητες ομιλίας:
-Ορισμός του Αγάλματος.
-Διάκριση από παρεμφερείς έννοιες: Άγαλμα, ξόανον, βρέτας,
ανδριάντας, όμοια, ανάγλυφα έκτυπα, εσώγλυφα.
-Η Τέχνη της Γλυπτικής και οι Γλύπτες.
-Καλλιτεχνική Δημιουργία: Το ανθρώπινο σώμα ως σύμβολο
δυνάμεων. Έκφραση του αφανούς και ανεικονικού μέσω του φανερού και
απεικονιζόμενου.
-Τα Αγάλματα ως Αισθητικά Πρότυπα Κάλλους: Το άγαλμα είναι
τρισδιάστατο, ολόγλυφο, περίοπτο, και ποτέ "είδωλο".
-Αντικειμενικά Έργα Τέχνης: Προκαλούν την ίδια εντύπωση, τα
ίδια συναισθήματα σε όλους. Παράδειγμα, το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός στην
Ολυμπία.
-Η Αγαλματική «Γραφή» ως μια μυστηριακή «Γλώσσα του Σώματος»:
12 Σωματότυποι, ήτοι 6 άρρενες και 6 θήλεις.
-Μνεία συμβόλων και Αποσυμβολισμός πλειάδος Αγαλμάτων:
Ενδεικτικά παραδείγματα τα Αγάλματα Διός, Πλούτωνος, Ηφαίστου, Ασκληπιού,
Ερμού.
-Οι Δημιουργοί, οι Καταστροφείς και το Επαμφοτερίζον Πλήθος.
-Ο αγώνας για την ανάκτηση του Θαυμαστού Κόσμου των
«Αγαλματοποιών» Ελλήνων: Ο "Τρωικός Πόλεμος" έγινε για την ανάκτηση
του απολεσθέντος Κάλλους, για την αρπαγείσα Ελένη – Ελενόη, "απόρροια του
νοητού Κάλλους"…
-Η «Κάθοδος» του Κάλλους: Σύνδεση με την "Καλλοποιόν
αιτίαν". Κάθοδος αλλά και επιστροφή. Ψήφισμα. "Εψηφίσαντο κάθοδον των
εξορίστων…". Έσσεται Ήμαρ… Νόστιμον Ήμαρ… Ήμαρ Επιστροφής!