Η εμμονή των ΗΠΑ για συμμετοχή της πΓΔΜ στη «Πρωτοβουλία κατά της Διασποράς Οπλων Μαζικής Καταστροφής» ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας», που πραγματοποιήθηκε χθες στην Ουάσιγκτον, ανάγκασε την ελληνική και την κυπριακή αντιπροσωπεία σε αποχώρηση, καταγγέλλοντας την αμερικανική στάση.
Συγκεκριμένα, η ελληνική αντιπροσωπεία, με επικεφαλής τον πρέσβη στην Ουάσιγκτον Αλέξανδρο Μαλλιά, αποχώρησε από τις εργασίες της συνόδου της «Πρωτοβουλίας κατά της Διασποράς Οπλων Μαζικής Καταστροφής» που συνήλθε χθες στην αμερικανική πρωτεύουσα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση της Ουάσιγκτον να επιμείνει στην χρήση της ονομασίας «Δημοκρατία της Μακεδονίας» στο πλαίσιο της συνόδου.
Μάλιστα, η αποχώρηση έλαβε χώρα τη στιγμή που στην αίθουσα εισερχόταν ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του προέδρου Μπους Στιβ Χάντλεϊ , ενώ ταυτόχρονα αποχώρησε και η κυπριακή αντιπροσωπεία.
Σε γραπτή δήλωσή του για το θέμα, εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ προσπάθησε να δικαιολογήσει την αμερικανική ενέργεια επικαλούμενος την αναγνώριση της πΓΔΜ από τη χώρα του ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» από το 2004, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι «θα υιοθετήσουν (σ.σ.: οι ΗΠΑ) όποια συμβιβαστική λύση προκύψει από αυτή την διαδικασία» (σ.σ.: των συνομιλιών Ελλάδας- Σκοπίων υπό την αιγίδα του ΟΗΕ).
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ