Google+ Followers

11 Απριλίου 2012

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ 1821 - 1827 -ΜΕΡΟΣ Α'




Περιγράφεταιι ο χαρακτήρας τής Εταιρείας τών Φιλομούσων, ο προάγγελος τής Φιλικής Εταιρείας, μέσα από την οποία κατορθώθηκε να αναζωπυρωθεί το Ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για το Ελληνικό Ζήτημα και να επιτευχθεί η διεθνοποίησή του στην ΒΙΕΝΝΗ. 
Επίσης, γίνεται εκτενής αναφορά στην Φιλική Εταιρεία, την οργάνωση που συνδέεται με την έναρξη τής Ελληνικής Επανάστασης τού 1821 και στην ίδρυσή της, που εντάσσεται στο γενικότερο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον τής ακμάζουσας Ελληνικής παροικίας της ΟΔΗΣΣΟΥ, στην Νότια ΡΩΣΙΑ. 
Ιστορικοί περιγράφουν την προετοιμασία τής εξέγερσης και τον ρόλο τής Φιλικής Εταιρίας, που στρεφόταν μόνο ενάντια στον ξένο δυνάστη, επισημαίνοντας τις αδυναμίες της να ανταποκριθεί στο πολιτικό και κοινωνικό κατεστημένο. Επίσης, ακούγονται απόψεις για τον χαρακτήρα τής Ελληνικής Επανάστασης τού 1821 και τις συνθήκες που την προετοίμασαν και την προκάλεσαν. 
Τέλος, οι Ειδικοί Μελετητές παραθέτουν συμπεράσματα για τους στόχους της Επανάστασης και τα οράματα εκείνων που συνέλαβαν το επαναστατικό σχέδιο και διοργάνωσαν την επαναστατική προεργασία...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ

Ειπόντος τινός:
«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός


Όταν κάποιος του είπε:
«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός


(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)

Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.

Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!

Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!


Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.



Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;

«Σήκω, σαΐτεψε το φίδι, πώχει αφήκει

η παλιά φιδομάνα και που τώρα

πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει

στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;

«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,

κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,

τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω

στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει

τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει

στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;


«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός


* οσκρός = κεντρί, δηλητήριο
Ο Έλληνας, τέκνο του ΔευκΑλίωνος, μάχεται συνΕχώς!

ΕΦ-ΗΜΕΡΙΔΕΣ