Google+ Followers

21 Μαΐου 2010

Η ΑρχαιοΕλληνική Ναυπηγική Παράδοση μες από την έκθεση τού Αρχαίου Πλοίου «Σάμαινα»

Το αρχαίο πλοίο Σάμαινα, εμβληματικό σκαρί της ναυτικής παράδοσης του Αιγαίου, βάζει πλώρη για την Αθήνα, όπου από την Κυριακή 30 Μαΐου θα προσορμιστεί στο Ιωνικό Κέντρο Σπουδών, στην Πλάκα και θα είναι επισκέψιμο στο κοινό για δύο περίπου μήνες -έως τις 18 Ιουλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει τρία φυσικά ομοιωμάτα αναπαραστάσεων του πλοίου και πλαισιώνεται από πέντε αντίγραφα τμημάτων αρχαίων ναυαγίων, σε φυσικό μέγεθος, καθώς και από τρία ντοκυμαντέρ που θα συνοδεύουν τις τρεις ενότητες της έκθεσης.
Η έκθεση προσφέρει στον επισκέπτη μια αίσθηση της αρχαίας ελληνικής ναυπηγικής παράδοσης και ναυτικής τεχνολογίας, όχι μόνο στη Σάμο αλλά γενικά στην αρχαία Ελλάδα.

Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται ο ναυτικός πολιτισμός του Αιγαίου, μέσα από το παράδειγμα της αρχαίας Σάμου, στα ναυπηγεία της οποίας κατασκευάστηκε το πλοίο.
Στη δεύτερη περιλαμβάνονται οι πηγές και το πρωτογενές υλικό, καθώς και τρεις ψηφιακές αναπαραστάσεις.
Στην τρίτη διερευνάται η τεχνική που θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί στη ναυπήγηση του, υπό το φως αρχαίων ναυαγίων που βρέθηκαν σε διάφορα μέρη της Μεσογείου (Μασσαλία, Χάιφα, Κυρήνεια, νησί Yassi Ada) και μέσα από πιστά αντίγραφα τμημάτων αρχαίων πλοίων.

Η έκθεση οργανώνεται στο πλαίσιο δημιουργίας «Μουσείου Ναυτικών και Ναυπηγικών Τεχνών του Αιγαίου» από το Δήμο Πυθαγορείου, σε συνεργασία με το τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, το Πνευματικό Ιδρυμα Σάμου Νικόλαος Δημητρίου, το Τεχνικό Γραφείο Κ.Α. Δαμιανίδης και το Ιωνικό Κέντρο.
Πριν τη στάση της στην Αθήνα, στο Ιωνικό Κέντρο, η έκθεση έχει παρουσιαστεί σε μία πρώτη μορφή στο μουσείο «Θάλασσα» στην Αγία Νάπα Κύπρου και στη Σάμο.

ΠΗΓΗ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΟΙ 10 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ

Ειπόντος τινός:
«Ω, Λεωνίδα, προς πολλούς μετ' ολίγων διακινδυνεύσων ούτως πάρει;»
Λεωνίδας έφη: «Ει μεν οίεσθέ με τωι πλήθει δειν πιστεύειν, ουδ' η πάσα Ελλάς αρκεί -βραχεία γαρ μοίρα του εκείνων πλήθους εστίν- ει δε ταις αρεταίς, και ούτος ο αριθμός ικανός


Όταν κάποιος του είπε:
«Με τόσους λίγους έρχεσαι, Λεωνίδα, να διακινδυνεύσεις απέναντι σε τόσους πολλούς;»
Ο Λεωνίδας είπε: «Αν πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στο πλήθος, δεν αρκεί ούτε ολόκληρη η Ελλάδα -αφού αποτελεί μικρό μέρος σε σχέση με το πλήθος εκείνων. Αν όμως πιστεύετε ότι πρέπει να βασιζόμαστε στις αρετές του καθενός, τότε και ο αριθμός αυτός είναι ικανός


(Πλούταρχος, Λακωνικά Αποφθέγματα)

Μανθάνειν ἐν μὲν τῷ Οὐρανῷ τὸ ὁρᾶν, ἐν δὲ τῇ Γῇ τὸ ἀναμιμνήσκεσθαι.

Μακάριος ὁ διὰ τῶν Μυστηρίων διελθών, οὗτος γιγνώσκει τῆς ζωῆς τὴν ἀρχὴν καὶ τὸν σκοπόν!

Ὄλβιος ὅστις ἰδὼν κεῖνα εἶσ’ ὑπὸ χθόνα· οἶδε μὲν βίου τελευτάν, οἶδεν δὲ διόσδοτον ἀρχάν!


Πίνδαρος, Ποιητὴς τῶν Ἱερῶν Ἀγώνων τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ Προφήτης τοῦ Ἀπόλλωνος ἐν Δελφοῖς.



Και τί να πω αύριο στον Ήλιο;

«Σήκω, σαΐτεψε το φίδι, πώχει αφήκει

η παλιά φιδομάνα και που τώρα

πάλι τη γην ολόγυρα γυρεύει

στις δίπλες του σφιχτά για να τυλίξει»;

«Ξύπνα», να πω, «Τιτάνα Εσύ, και πάλι,

κυκλόφερε τα θεία πατήματά Σου,

τα θεία Σου τα σκιρτήματα τριγύρω

στο φοβερό ερπετό που ξαναζώνει

τη γη κι ο οσκρός* του αρχίνισε να τρέχει

στις θείες πηγές Σου, φαρμακώνοντάς τις»;


«Ο διθύραμβος του Ρόδου», Άγγελος Σικελιανός


* οσκρός = κεντρί, δηλητήριο
Ο Έλληνας, τέκνο του ΔευκΑλίωνος, μάχεται συνΕχώς!

ΕΦ-ΗΜΕΡΙΔΕΣ